2016. február 12., péntek

Sütés nélküli brownie Lorraine Pascale nyomán

Már egy ideje nem követem a Szakácsmustrát, de most véletlenül ráakadtam a Konyhavirtuóz blog szerkesztője által kiírt fordulóra, aminek a kipécézettje Lorraine Pascale, a modellből lett szakács. Nagyon örültem ennek a választásnak, mert rendkívül egyszerű és egészséges receptjei vannak, amik remekül beilleszthetők a "mentesen" érkezők repertoárjába. Ez a sütemény például laktóz-, glutén- és cukormentes, noha a datolya használata miatt a szénhidrát tartalma nem kifejezetten baráti. :) Mindenesetre egészséges brownie-ról van szó, aminek az ihlető videója itt tekinthető meg. Kicsit változtattam az arányokon és a hozzávalókon, de a lényeg úgy vélem megmaradt. :) Nagyon finom, ragacsos csokis sütemény lett belőle, ami ha nem is olcsó, de elég tömény, csak keveset eszik belőle az ember. Csak azt sajnálom, hogy forró víz helyett nem kávét használtam, akkor még ütősebb lenne, noha az egészség-faktoron rontana egy kissé.



Hozzávalók

- 1/2 csésze zabpehely* töret
- 1,5 csésze datolya (nálam egy csomag, 200 g)
- 1 közepes répa (nagylukú reszelőn reszelve kb. fél csésze)
- 2 púpos evőkanál kakaópor
- 1 csésze mandula 
- két evőkanál forró víz (a tészta sűrűségétől függően)

* gluténmentes zabpehely használata esetén gluténmentes. Ha ilyen nincsen, akkor darált mandulával/dióval pótolható.

Elkészítés


  1. A zabpelyhet és a magozott puha datolyát aprítógépben morzsásra aprítjuk, majd hozzáadjuk a répát (óvatos voltam és előtte lereszeltem, aki nem félti a gépét nagyobb darabokban is hozzáadhatja). Ezután hozzáadjuk a kakaót és a mandulát, ha túl száraz a tészta, akkor pedig egy kevés forró vizet. Akkor jó, ha ragacsos, de szinte egy tömbbé áll össze. Én direkt úgy készítettem, hogy legyenek benne nagyobb mandula darabok, de természetesen lehet egészen homogénre is darálni.
  2. Egy folpackkal bélelt műanyag dobozba egyengetjük a masszát (nem olyan sok, hogy egy sütőformát kitöltsön). A tetejét vizezett késsel szépen egyenesre tudjuk simítani. Hűtőbe tesszük legalább fél órára, majd vizes késsel kockákra vágjuk. Félbevágott mandulaszemekkel és kakaóporral díszítettem. 
Tippek: 
Lehet golyócskákat is formálni a masszából, majd megforgatni kakaóporban.
Illetve Valentin-nap közeledtével (már akinek fontos ez), szív alakú kiszúrókkal lehet formázni a kész "sütit" és valami rózsaszín aszalvánnyal díszíteni. 

Ha tetszett a recept és szeretnél értesülni a legújabb receptekről, kövess facebookon is, le ne maradj semmiről! :)

2 megjegyzés:

  1. Óóó! Kóstolót kérek! Nekem ez a kakaóporral megszórt, mandulás verzió jobban tetszik mint az eredeti! Örülök hogy játszottál!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a lehetőséget! Tényleg nagyon finom volt, egy morzsa sem maradt! :)

      Törlés