2016. február 3., szerda

Vegán pho

Talán ez az első olyan ázsiai fogás, amitől nem dobtam hátast. Persze azért ez nem az autentikus változat, vegetáriánus módon készítettem, így sokkal gyorsabban elkészül. De mondjuk egy babgulyás lazán kenterbe veri. Ennek ellenére nem rossz, szóval gondoltam megosztom a receptjét. Aki az autentikus húsos változatra kíváncsi, annak ezt a receptet ajánlom. 




Hozzávalók (2 adaghoz)

- ujjnyi gyömbér
- 1 nagyobb szem csillagánizs
- 1 kisebb darab fahéj
- 1 kisebb fej vöröshagyma
- 1 konzervnyi csicseriborsó
- 1 répa
- 1 nagy maréknyi fagyasztott zöldbab
- 1/3 zacskó üvegtészta*
- halszósz, zöldcitromlé

- tálaláshoz: csíra (hagyományosan mungóbab, nálam brokkolicsíra), apróra vágott koriander, koktél paradicsom, zöld csili paprika

* ez persze csomagonként változhat, én tisztán mungóbablisztből készült tésztát használtam.

Elkészítés


  1. Egy száraz wokot felhevítünk, majd rádobjuk a csillagánizst, fahéjat és a hagymát valamint a gyömbért ketté vágva, vágott felükkel lefordítva. Addig pirítjuk, míg fekete nem lesz. Ekkor felöntjük körülbelül 5 dl vízzel és puhára főzzük benne a répát. Na és akkor jöttem rá, hogy semmilyen más zöldség nincs itthon. Szóval ha a répa megpuhult, akkor jön hozzá a fagyasztott zöldbab és a konzerv csicseriborsó. Beletesszük a tésztát is és még 5 percig főzzük (vagy amennyit a csomagolás ír). Ízesítjük halszósszal, zöldcitromlével.
  2. Kimerjük a tálba a levest és megszórjuk minden jóval: csírával, korianderrel, feldarabolt koktélparadicsommal.

Ha tetszett a recept és szeretnél értesülni a legújabb bejegyzésekről, akkor kövess facebookon is. :) Le ne maradj semmiről! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése