2015. július 28., kedd

Csicseriborsósaláta mustáros öntettel, sonkával

Úgy döntöttem, hogy mostantól komolyabban veszem a diétámat. Vagyis ez talán nem helytálló így ez a mondat, hiszen az orvosom és a saját együttesen felállított szabályaimat betartom, de mégis az utóbbi időben elszaporodtak az "épphogybelefér" kategóriájú ételek. Ahogy visszapörgettem a receptjeimet csupa tésztaételbe botlottam. És ez így nem jó. Egyébként hitetlenkedőknek és szkeptikusoknak mondom, hogy az elmúlt 2-3 hónapban 8 kilót fogytam úgy, hogy ezt ettem. De szeretnék még, így kicsit komolyabban kell vennem a diéta fogyókúrás részét. Ugyanakkor, noha a fogyás a célom, nem vagyok hajlandó ízetlen párolt retteneteket enni, ez a zöldségek megcsúfolása. Tuti valami húsfetisiszta férfi találta ki ezt az elkészítési módot, hogy bebizonyítsa, hogy a zöldség rossz. Dehogy rossz. Fogyókúrás időkben is lehet finomakat, ízeseket enni. Például ezt a salátát, amit a pikáns mártása és a petrezselyemzöldje tesz igazán izgalmassá.




Hozzávalók (1 főre, köretként 2-re)

- 1 konzerv csicseriborsó
- 4 szelet pulykasonka
- 1 kiskanál magos mustár
- 1 kiskanál mustár
- 1 kiskanálnyi citromlé
- 2-3 kiskanálnyi olívaolaj
- 3-4 ág petrezselyem és a díszítéshez

Elkészítés


  1. A sonkát egy kevés olajon megpirítottam, majd erre mehet rá a szitában átöblített (nem szeretem a levet, amiben elrakják) csicseriborsó. Kicsit pirítgatom, majd félreteszem.
  2. Egy tálkában vinegrette öntetet készítek, vagyis: a citromlében feloldok egy csipet sót, beleteszem a mustárokat és kikeverem. Lassan hozzáöntöm az olajat, mintha csak majonézt kevernék. Így lesz majd selymes a végeredmény. Összekeverem a csicseriborsóval és az apróra vágott petrezselyemmel is. Pirospaprikával szórtam meg a végén. Nagyon dekoratív, kiadós, egészséges, ízes és diétás saláta, érdemes kipróbálni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése