2015. július 31., péntek

Padlizsántekercs diós padlizsánkrémmel

A Chili és vanília blogon láttam még régen egy padlizsántekercs receptet, ami nagyon nagyon tetszett, ki is írtam egy receptes füzetkémbe. Már tavaly is akartam készíteni padlizsán szezonban, de akkor elmaradt. Most, mivel maradt egy kicsi a baba ghanoush-ból, úgy döntöttem ebben a receptben hasznosítom újra. Persze egy kicsit fel is turbóztam durvára vágott dióval és petrezselyemmel. A koriander elvileg jobban passzol hozzá, nekem annak nem ízlik annyira az íze, de aki szereti készítse úgy.



Hozzávalók (4 tekercshez)


- 4 evőkanál padlizsánkrém
- 2 evőkanálnyi durvára vágott dió
- 4-5 ág petrezselyem apróra vágva
- 4 vékony szelet padlizsán, a közepéből (a két hajót meg lehet tölteni, vagy megsütni és salátaként felhasználni, de persze növelve a tölteléket ki lehet az egész padlizsánt sütni.)

- tálaláshoz: fetakockák (elhagyható, de szerintem nagyon passzol a tetejére), petrezselyem, dió

Elkészítés

  1. A padlizsánból vékony, 1-2 mm-es szeleteket vágunk. Legegyszerűbben ezt egy hosszú pengéjű éles késsel tehetjük meg, ha a zöldséget először ketté vágjuk, majd vágott felével lefelé egy deszkához szorítjuk, és a pengével akár a tortalap-vágásnál végigvágjuk. Minél vékonyabb a szelet, annál ropogósabb lesz a burok, de persze vastagabbra is lehet hagyni, ilyenkor puhább lesz. Én ropogósan szeretem.
  2. A lapokat mindkét oldalukon besózzuk, majd állni hagyjuk, hogy kiadja magából a levét. (Ez is a ropogósságát segíti elő) Ezalatt kikeverjük a padlizsánkrémet az extrákkal, dióval, petrezselyemmel. 
  3. A padlizsán szeletekről leitatjuk a vizet, majd egy serpenyőben kevés olajon kisütjük, ha már felforrósodott az edény. Szerintem úgy finom, ha rendesen megpirul. Még forrón az egyik felébe halmozunk egy nagy kupac krémet és feltekerjük. Tetszőlegesen díszítjük, melegen vagy kihűlve tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése