2015. július 9., csütörtök

Sziciliai padlizsános halas tészta

Ez a tészta egyszerű maradékfelhasználásnak indult, de olyan finom ebéd kerekedett belőle, hogy komolyan magam is meglepődtem. Úgy indult az egész, hogy nem volt itthon más, csak egy darab fokhagymás tejbe áztatott víz-hal (tudjátok, amit olcsón lehet venni fagyasztott tasakos kiszerelésben, és sütés után teljesen szétesik, önálló íze pedig egyáltalán nincs) és pár paradicsom. Később találtam még egy adag fűszeres sült padlizsánt, és eszembe jutott, hogy van még olívabogyó is itthon. Ezekből állt össze ez az elképesztően ízgazdag és különleges tészta. És hogy miért szicíliai? Sajnos nem jártam még ott, illetve nem is különösebben ismerem a sziget gasztronómiáját, de az egyik Lajos Mari salátás könyvben van egy szicíliai padlizsánsaláta, ami azokat az összetevőket vonultatja fel, amiket én is: padlizsán, olívabogyó, paradicsom, kapribogyó, fokhagyma. A hal pedig bizarrnak hangozhat, mint mártásképző elem, de tényleg nagyon passzol ezekhez az ízekhez, a reszelt citromhéj pedig kvázi megkoronázza ezt a finomságot. Kóstoljátok meg! :)




Hozzávalók (1 főre)


- 1 kisebb halfilé
- 1 paradicsom
- só, bors, 1 gerezd fokhagyma
- 6-7 szem olívabogyó (nálam fekete, de lehet vegyesen is)
- 5 duci szem kapribogyó + a tálaláshoz
- oregánó (ebben az esetben nálam szárított)
- 3 evőkanálnyi fűszeres maradék sült padlizsán kockákra vágva
- 1 citrom reszelt héja
- 1-2 evőkanál tejszín (elhagyható)
- 1 kicsi darab fűszervaj (vagy vaj)

- 8-10 dkg tészta (nálam paleo, de újféle, ami napraforgóliszttel készült)

Elkészítés

  1. A halat elkezdtem egy kicsi olajon sütni (eredetileg egyben akartam megenni), majd mikor kezdett szétmállani és vizesedni, akkor a fakanállal összetúrtam, majd rádobtam egy paradicsomot, amit nagyon apróra vágtam. Ment hozzá a fokhagyma, só, bors, oregánó, majd addig főzőcskéztem, míg szép sűrű nem lett, természetesen csak a paradicsom, a hal darabos maradt.
  2. Közben lobogó sós vízben kifőzzük a tésztát.
  3. A mártáshoz mehet hozzá az előre elkészített padlizsán, karikákra vágott olívabogyó és az apróra vágott kapri. Mikor a tészta kész van, akkor mehet bele a mártásba a tejszín, majd lekapcsoljuk a tüzet, elkeverjük, beleöntjük a tésztát (leszűrve persze) és ráolvasztunk egy kicsi fűszervajat. A citrom héját ráreszeljük, tetszés szerint díszítjük (a képen: kapri, olívabogyó, petrezselyem) és tálaljuk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése