2016. március 14., hétfő

Banános chia puding

Aki kicsit is követi az egészséges gasztronómiai trendeket, már biztosan találkozott a chia maggal, vagy akár el is készítette valamilyen formában. (Itt olvashatsz egy kis összefoglalót a jótékony hatásairól, szinte mindenre jó.) Nálam a kóstolásnak most jött el az ideje. A legegyszerűbb receptet választottam, egy egyszerű reggelit, a banános pudingot. Több receptet is olvastam, van ahol csak 20 percig áztatják a magokat, én egy éjszakára tettem a hűtőbe így tényleg csak ki kell reggel kapni és megenni. Nagyon egyszerű és egészséges, és ha úgy készítitek mint én akkor tényleg nincs vele semmi teendő már reggel. Előnye, hogy lényegében minden diétába beilleszthető és tényleg finom! :)





Hozzávalók (1 adaghoz)

- 2 dl tej (tetszés szerint növényi vagy tehén)*
- 2 evőkanál chia mag
- 1 kiskanálnyi édesítő
- 1 kisebb banán
- díszítésnek: banánkarikák, tökmag, goji bogyó


* én hígabban szeretem, aki igazán pudingos állagot szeretnél csökkentsd egy kevéssel a tej mennyiségét

Elkészítés


  1. Egy pohárba mérjük a chia magot, ráöntjük a tejet, édesítőt és egy éjszakára hűtőbe tesszük. Még elalvás előtt átkevertem, a csomóit szétnyomkodtam. (Ahogy dagad kisebb-nagyobb  tömböket alkot, ezeket kell finoman a kanállal a pohár falán elnyomkodni, hogy egyenletes legyen a puding sűrűsége.)
  2. Másnap reggel ismét átkeverjük, hozzáadjuk a banán darabokat. Ha nagyon flancosra szeretnénk, akkor goji bogyókkal díszítjük. :) 
Ha tetszett a recept és szeretnél értesülni a legújabb bejegyzésekről, kövess facebookon is, le ne maradj semmiről! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése