2016. április 27., szerda

Banános csokis muffin (vegán)

Már áradoztam egyszer Kristóf szakácskönyvéről a vöröslencsés dahl kapcsán, most újra megteszem! Ezúttal édességet készítettem, méghozzá A muffint, aminek a híréről már jóval a könyv előtt  hallottam. Őszintén szólva nekem a saját muffin alapreceptem sokkal jobban bejön, de az nem tej- és tojásmentes, de még csak nem is diétás. Mindenesetre ez a tészta is jó, finom puha lesz és szépen megdagad. :) A recept itt is elérhető, ezt használtam, de csak fél adagot készítettem. 




Hozzávalók (6 darabhoz)

- 1 csésze liszt (nálam fele zabpehelyliszt, fele teljes kiőrlésű tönkölyliszt)
- fél csomag sütőpor
- fél csésze édesítő (nálam xilit)
- mokkáskanálnyi fahéj
- fél csésze növényi tej (nálam zabtej)
- 2 evőkanál olívaolaj
- 1 kisebb banán villával összetörve
- fél csészényi apróra vágott cukormentes étcsoki


Elkészítés


  1. A hozzávalókat a megadott sorrendben összekeverjük. Ha túl száraz lenne egy kevés folyadékot adhatunk hozzá, nekem így volt tökéletes. 
  2. Muffin kapszlikba töltjük és 180°-os sütőben körülbelül 20 percig sütjük.
  3. A tetejére tehető csokimáz*, de anélkül is tökéletes! 
* csokimáz: 1:2:3 arányban szoktam keverni por állagú édesítőt, kakaóport, és forró vizet. Ha nagyon sűrű lenne megy még hozzá egy pici víz. 

Ha tetszett a recept és szeretnél értesülni a legújabb bejegyzésekről, kövess facebookon is, le ne maradj semmiről!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése