2016. április 5., kedd

Mazsolás amarántos keksz (vegán)

Amióta egyetemre járok a keksz fogyasztásom rohamosan megnőtt. De ezen nincs mit csodálkozni, ezek a falatok a legjobb szállítható "túlélők", így mindenkinek kötelezővé tenném egy-egy bevált keksz recept betárazását. Az alap recept Kristóftól van, már készítettem egyszer csokis-pillecukros változatot is, de ki szerettem volna próbálni hogy működik a puffasztott amaránt a kekszben és jelentem csodásan! :) Kicsit finomítottam a recepten, étolaj helyett kókuszolajjal készítettem, ami sokkal semlegesebb ízű. Nálunk mindenkinek nagyon ízlett. 




Hozzávalók (12 nagy kekszhez)

- 2 csésze zabpehelyliszt
- csipetnyi só
- 1 csésze cukornak megfelelő édesítő (nálam kókuszvirágcukor)
- fél csomag sütőpor
- 1/2 csésze kókuszolaj
- 1/4 csésze folyadék* (nálam ásványvíz)
- 1/2 csésze puffasztott amaránt**
- 1/2 csésze mazsola

1 csésze = 2,5 dl 

* Lehet használni narancslevet, akár szeszes italt, (növényi) tejeket, tehén tejet, bármit.
**  Bioboltban vettem pár száz forintért egy zacskóval, de ha nincsen éppen kéznél, akkor használható hozzá más apróbb szemű puffasztott mag, vagy akár durvára vágott dió, mogyoró, csoki darabok, bármi. :)

Elkészítés


  1. A száraz hozzávalókat összekeverjük, illetve a nedveseket összemelegítjük, majd vegyítjük a kettőt. Egy gombóccá fog összeállni a massza. Nem kell megijedni ha túl olajosnak tűnik a tészta, nagyon jó lesz ha megsül. :) 
  2. A tésztából gombóckákat formálunk, majd a tenyerünkkel kilapogatjuk őket. Én most egészen nagy kekszeket készítettem, de a méret az ízlésetekre van bízva. :) 
  3. Előmelegített 180°-os sütőben körülbelül 10-13 perc alatt készre sütjük. Aki ropogósan szereti hagyja bent még pár percig. 
  4. Hagyjuk a tepsiben kihűlni, mert forrón könnyen törik. Ha már langyos könnyebben pakolható. :) 
Ha tetszett a recept és szeretnél értesülni a legújabb bejegyzésekről kövess facebookon is, le ne maradj semmiről! :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése