2016. január 4., hétfő

Cukkinis narancsos sütemény Blogkóstolóra

Picit elcsúsztam a blogkóstolóval, noha szinte naponta ránéztem a nekem sorsolt Konyhavirtuóz oldalra. Nem azért volt ilyen nehéz a választás, mert ne találtam volna szimpatikus receptet, pont ellenkezőleg! Érdekes volt látni, hogy mennyire egyezik az ízlésünk: vannak brutálcsokis finomságai a blog szerkesztőjének, de számos egészséges, paleo recept is olvasható itt, úgyhogy igazán otthonosan éreztem magam böngészgetés közben. Hogy mégis miért csúsztam meg vele ennyire annak az ünnepek az okai, ilyenkor annyira "be van járatva" minden recept, hogy bűn lenne azokat elhagyni, vagy cserélni, bár beismerem ez elég gyöpös gondolkodásra vall, de a Karácsony nekem szent, minden értelemben. A recept, amire végül a választásom esett egy nagyon egyszerű kavart sütemény, ami cukkinivel készül. Nagymamám szokott valami hasonlót készíteni, úgyhogy tudtam, hogy ez a recept egy aduász, ennek ellenére harmadoltam a mennyiséget azon prózai oknál fogva, hogy diétásan készítettem, a család pedig abból egy falatot sem hajlandó enni. Elvből. (Bár ha csak kint marad egy-két házi sütésű diétás keksz, amiről nem tudják, hogy egészséges, rögtön rárepülnek és pillanatok alatt eltüntetik...) A sütemény nagyon finom és könnyű lett, sajnálom, hogy nem Karácsony előtt készítettem, mert igazán ünnepi hangulata volt a gyömbérnek és a narancsnak köszönhetően. Másnapra is nagyon puha maradt a cukkini miatt, aminek az íze egyáltalán nem érződik! :)




Hozzávalók (1 kicsi* formához)

- 80 g margarin
- 65 g cukornak megfelelő édesítő
- 1 tojás
- 80 g teljes kiőrlésű liszt
- 1/3 teáskanál sütőpor
- 1/3 teáskanál szódabikarbóna
- 1 facsarni való narancs héja és a felének a leve
- 6 dkg reszelt cukkini (répával helyettesíthető)
- 1/4 teáskanálnyi őrölt gyömbér

- 2 púpos kiskanál porított eritriol
- 1 kiskanál narancslé (vagy ahogy kellően krémes, de csurgatható a máz)
- pisztácia, narancshéj a tetejére

* nálam 158x55x55 mm -es papírforma


Elkészítés


  1. A margarint habosra keverjük az édesítővel, majd mehet bele a tojás, a reszelt narancshéj és a gyömbér. Hozzákeverjük az kis lukú reszelőn lereszelt cukkinit, majd a száraz hozzávalókat. A cukkinit először kifacsarva tettem hozzá, majd egy kicsit adtam hozzá a levéből is, hogy kellemesen lágy legyen a tészta. A végén jön bele a narancslé is, illetve aki szeretne itt tegyen bele aszalt gyümiket, vagy magokat.
  2. Kimargarinozott, lisztezett (tk.) formában sütjük 180°-on, tűpróbáig: vagyis ha a hústűt "tisztán" tudjuk belőle kihúzni: nem ragad rá nyers tészta.
  3. A tetejére forrón rácsorgattam a mázat, ami picit kristályos lett, de nagyon finom: a narancslevet és a cukrot kikeverjük, hogy egy folyékony masszát kapjunk. Tetszőleges formában csurgatjuk a süti tetejére, majd megszórjuk durvára vágott pisztáciával, narancshéjjal.

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm a kedves szavakat, örülök hogy otthonosan érezted magad nálam, én is szívesen nézelődöm itt. Látogass el hozzám máskor is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindig szívesen megyek hozzád, ez a cukkinis sütemény is nagyon finom! :) De a Mississippi pitédre ácsingózom már régóta, következőleg azt tűzöm az étlapra! :)

      Törlés