2016. január 2., szombat

Lazac gravlax naranccsal és kaporral

Pár éve találkoztam ezzel a lazactartósítási ötlettel egy GoodFood magazinban, ahol Gordon Ramsay írta a különféle okosságokat ezzel a technikával kapcsolatban. Nagyon tetszett már akkor is a recept, de a lazac elég húzós árú, így egy ideig hanyagoltam az ötletet. Aztán nemrég az Ízes élet egyik adásában került újra a szemem elé ez a recept. Vettem is egy darab lazacot, annak egy kis részét (mindössze 10 dkg-ot - nem szelet, hanem "kocka" a széleit félre tettem, mást készülök belőle csinálni) be is pácoltam Mautner Zsófi receptje alapján és vártam a végeredményt. Nagyon jó lett, borsos sós mascarponével igazán fenséges, mindenkinek nagyon ízlett (már aki a családunkból hajlandó volt megkóstolni...). Érdemes elkészíteni, mert egy pici darabból rengeteg előétel vagy elegáns partikaja készíthető.

Hozzávalók

10 dkg lazacból készítettem, ehhez képest arányosítottam (citromból, narancsból ugyanúgy egyet használtam) a hozzávalókat ez alapján a recept alapján. Mivel videó is készült az elkészítésről inkább csak azt írom, amit másképp csináltam, vagy másképp csinálnék:

Tapasztalatok

- Legközelebb kicsit több sót teszek hozzá. Nagyon izgalmas volt, hogy sós is, édes is, de a narancs miatt az édes dominált, így hogy egyensúlyban legyen a két íz egy picit több só kell, szerintem.

- Intenzívebb ízűre szerettem volna készíteni, mint ahogy a videóban látható, ezért a kaprot apróra vágtam és a narancshéjjal és citromhéjjal jó alaposan beledörzsöltem a cukorba. (Ha valakinek nem sebes a keze akkor a sóba is dörzsölheti.) Így tényleg minden íz kiérződött. 

- kb. 16 órát pácoltam, nagyon jó lett a végeredmény, a felszíne kicsit ragacsos, ezért alaposan le kell mosni.

- Sózott, borsozott mascarponével és CH csökkentett kenyérrel tálaltam, illetve ánizskaprot tettem a tetejére (lehet sima kaprot is, nekem az elfogyott).

- A pác ugyan tartalmaz cukrot, mégis ez szerintem belefér a diétába, hiszen a teljes szárazpácot le kell mosni róla, így alig hasznosul belőle valami. Persze akinek ez probléma szerintem lecserélhető xilitre, vagy valami szemcsésebb édesítőre. A porédesítők szerintem nem jók, mert a lazac nagyon beszívná őket és túl édes lenne a végeredmény. 

Ha tetszett a recept és szeretnél a legújabbakról értesülni keress meg facebookon is. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése