2015. május 18., hétfő

Epres kókuszos palacsintatorta

Lényegében egy olyan desszertről van szó, amit két receptből állítottam össze. Az egyik a blogon is fent van, ez pedig a kókuszos epres fagylalt, amit most krémnek használtam fel, a fagyás előtti állapotában. A másik recept nincs fent a blogon, de egy viszonylag közismert palacsintarecept, ami rendkívül finom és jó állagú, a banán pedig édeskés is. A desszert egyszerűen mesés lett! Csak ajánlani tudom. Aki kedveli az epret, nem fog csalódni. :) Senkit ne rettentsen el a hosszas leírás, lényegében egy egyszerű desszertről van szó, ami tetszés szerint variálható. Tervezem például egy csokikrémes változatát is elkészíteni, hamarosan érkezik majd annak is a receptje. :)


Hozzávalók (1 kicsi tortához)


A palacsintához
- 2 db banán (puha, akár barnább is)
- 4 db tojás
- 2-3 evőkanál kókuszreszelék (vagy darált dió/mák/mandula stb.)
- 1 evőkanálnyi olvasztott vaj
A töltéshez
- 1/2 adag epres-kókuszos fagylalt alap  (vagy tetszés szerint más sűrűbb gyümölcs turmix)
- díszítésnek eper, banán karikák, kókusz
- kevés vaj a sütéshez

Elkészítés


  1. Az epres kókuszos turmixot a fent belinkelt recept alapján összeturmixoltam, majd félre tettem. (Lehet más turmixal is dolgozni, csak legyen sűrű.)
  2. A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem, a többi palacsintához valót pedig összeturmixoltam. Hozzáforgattam a habot, majd egy kisebb serpenyőben kevés vajon palacsintákat sütöttem a szokásos módon. Annyit változtattam, hogy míg sült lefedtem egy fedővel, hogy a teteje is süljön, így könnyebb átfordítani, és kis méretű serpenyőt használtam. (Nagyobbal alacsonyabb lesz a torta.)
  3. Gyorsan kell dolgozni, tehát mindent elő kell készíteni, a díszítésre félretett eper és banán darabokat, a krémet és egy tálat is. Az összerakás a következőképp zajlik: a kész palacsintát a tálra tesszük, kimérünk egy újabb adagot a serpenyőbe, majd míg az sül a kész palacsintát megkentem a "krémmel", megszórtam a gyümölcsdarabokkal, majd erre raktam a következő kész palacsintát és így tovább. A tetején lévő palacsintatetejére csak egy kevés krém került, majd feldíszítettem a gyümölcsökkel és megszórtam az egészet kókusszal.
  4. Kicsit hűlni hagytam, utána gyönyörűen lehet szeletelni, még ha elsőre hígnak is tűnhet a töltelék.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése