2015. május 3., vasárnap

Tésztasaláta - elvitelre

A diéta és az egyetem sajnos nem mindig egyeztethető össze. Ha sok órám van és egész nap bent kell lennem, akkor igen nehéz 1-2 almával vagy feldarabolt zöldséggel átvészelni a napot. Pláne, hogy ilyenkor a falat tudnám kaparni éhségemben. Mikor éppen a hosszú napom előtt azon gondolkodtam, hogy vajon mi lesz holnap az ebédem, eszembe jutott, hogy a tésztasaláta, mint olyan remekül szállítható és laktató fogás, remek lenne egy elvihető uzsonnához. Ekkor jutott eszembe az én kis szénhidrát csökkentett tésztám, amiből még mindig van egy kevés. Mivel elég meleg van mostanában a majonézes mártást eleve elvetettem, inkább valami zöldségesre és frissre vágytam. Így született meg ez a bámulatosan finom, kicsit édeskés padlizsános-paradicsomos-kápia paprikás tésztasaláta. Csak ajánlani tudom ezt a finomságot! :)




Hozzávalók (1 főre)


- 6 dkg tészta (szénhidrátcsökkentett)
- fél padlizsán
- 1 paradicsom
- fél kápia (vagy kaliforniai) paprika
- 1 gerezd fokhagyma
- kevés zsiradék
- só, bors, provance-i fűszerkeverék

Elkészítés


  1. A tésztát lobogó sós vízben a szokott módon kifőzzük. Ha megfőtt leszűrjük, de a főzőlevét ne öntsük ki! A tésztát tartsuk melegen (egy edénybe tettem folpackkal lefedve).
  2. Ezalatt a padlizsánt és a paradicsomot apróra vágjuk. (A paradicsomot még kisebbre, mert ez fogja majd a szaftot adni.) Kicsi zsiradékon megpirítjuk a padlizsánt, majd ha pirult hozzáadjuk a paradicsomot, fűszerezzük, majd addig dinszteljük, míg a paradicsom szét nem fő. Közben ha le akarna égni mindig egy keveset öntsünk alá a tészta főzővizéből. Amikor már minden megpuhult, akkor öntsük fel annyi főzőlével, hogy ne tocsogjon a vízben az egész, de egy kis szaftja legyen. Öntsük bele a tésztát és forgassuk össze alaposan. 
  3. Ha kihűlt, akkor be lehet dobozolni. Egyszerűen szállítható, csak egy villát kell mellé pakolni. Akinek ez így kevés lenne pakoljon mellé egy kis dobozban pirított bacon darabkákat. Szerintem nagyon kiadós ebéd. :)


2 megjegyzés:

  1. Ismerős a dobozolás és hogy állandóan kész túlélőkészlettel rohangálok. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is, de néha tényleg nehéz összeválogatni, hogy mit lehet "balesetmentesen" szállítani, ami laktató is...

      Törlés