2015. május 22., péntek

Arctisztítás

A szépségápolás nem az én világom, ezt előre szeretném leszögezni. A természetes szépség híve vagyok, így a sminkelést sem szeretném túlzásba vinni. Azonban a PCOS egyik tünete (vagy intő jele) a nagyon pattanásos, heges bőr. Én sajnos ilyennel rendelkezem. Egy csomó arckrémet és pattanástalanító szert kipróbáltam, de az arcom néha még most is úgy néz ki, mintha egy tizennégy éves kamaszé lenne, noha már a huszas éveimet taposom. Van azonban rengeteg házi praktika amivel a pattanásaimat kezelni tudom, ezeket fogom megosztani, megmutatni. Remélem, hogy Nektek is segítségetekre lesz!

Elsőként, az arctisztítás fontosságáról szeretnék írni. Nagyon fontos, hogy (pláne a zsírosabb bőrél) hetente egyszer de legalábbis kéthetente radírozzuk le/át a bőrünket, hogy a pólusok megtisztuljanak. Ezzel akadályozzuk a pattanások létrejöttét. Nem kell drága kozmetikumokra beruházni, hiszen a leghatékonyabb arcradír minden háztartásban fellelhető, ez pedig a szódabikarbóna.

A kép innen való.


Arcradír házilag

Én így szoktam készíteni: 1-1 arányban használok vizet és szódabikarbónát. A megmosott arcomat alaposan bedörzsölöm ezzel a keverékkel. Akkor jó, ha kicsit szúr. Meleg vízzel lemossuk az arcot, majd ezek után én egy ápoló krémet is szoktam használni.

Arcradírozás utáni "krém"

1 kiskanál joghurthoz teszek egy pici olajat (pár csepp), ugyanannyi citromlevet, ha nagyon híg, akkor egy kevés lisztet, hogy krémes állaga legyen. Felkenem az arcomra és 5-10 percig rajta hagyom, majd meleg vízzel lemosom.

Ha lusta vagyok...

Ne gondoljátok, hogy ezt a hercehurcát mindig megcsinálom... Előfordul, hogy csak kevés időm van, vagy semmi kedvem ilyenekkel pepecselni. Ilyenkor a vizet olívaolajjal lecserélem és azt dörgölöm a pofimba. Meleg vízzel lemossuk, de az olaj rajta fog maradni, szóval egy zsepivel szépen áttöröljük az arcot. A maradék olaj szépen beszívódik, hidratálja a bőrt. Este célszerű használni, hogy legyen ideje bővel beszívódni. Fontos, hogy szűz (vagy extra szűz,) jó minőségű olajat használjunk, hiszen a sütőolaj távolról sem bír annyi vitaminnal, mint egy jó minőségű olívaolaj. Ettől szép telt és egészséges, hidratált lesz a bőr.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése