2015. május 6., szerda

Kókuszos curry-s karalábéfőzelék kolbászchips-szel

És higgyétek el, hogy az íze nem lesz idegen. Mindenből van bár benne egy kevés, de az egész olyan szépen összeáll, hogy nem ugrik ki belőle sem a kókusz sem a curry. Ráadásul úgy van szó egy egzotikus ízű főzelékről, hogy nem kell előtte boltba rohangálni, hiszen (legalábbis nálunk) minden megtalálható hozzá a kamrában (vagy legalábbis helyettesíthető). Nagyon izgalmas fogás, feltétlenül próbálják ki! Mikor elkezdtem készíteni nem bíztam benne. Eredetileg egy sima főzeléket képzeltem el, aztán a fűszeres polc előtt az oregánót inkább curryre cseréltem. A kókusz sem megfontolt és átgondolt lépés volt. Noha láttam már ilyen recepteket, soha nem kedveltem őket, nem gondoltam volna, hogy ízleni fog. Amikor azonban a fazék fölé hajolva beleszagoltam a készülő ételbe megéreztem a karalábé kicsit édeskés kókuszos illatát, így ezt muszáj voltam megerősíteni, persze csak módjával. A végeredmény mennyei lett, ezt túlzás nélkül állítom. Próbálják ki, igazán ínyenc fogás!
Egyetlen negatívuma az ételnek az, hogy főzés (és jó pár alapos szellőztetés után is) napokig belengi a karalábészag a konyhát.



Hozzávalók (2-3 főre)


- 70 dkg karalábé megtisztítva közepes kockákra vágva
- 1 nagyobb sárgarépa
- 1 vöröshagyma
- 1 csapott kiskanál curry (az erősségétől függően több vagy kevesebb)
- 1 csipet só
- 1 kanálnyi pecsenyezsír
- 1 evőkanál kókuszreszelék
- fél lime (vagy citrom, de abból kevesebb, mert az nagyobb) + 1 karika
- 1 gerezd fokhagyma
- fél kiskanál frissen reszelt gyömbér (elhagyható)
- 2,5 dl alaplé (nálam csirke, és szégyellem, de kockából...)
- 3 evőkanál tejföl

Elkészítés


  1. A karalábét egy edénybe tesszük, felöntjük hideg vízzel, belefacsarunk fél lime-ot vagy kicsit kevesebb citromot és állnyi hagyjuk, míg előkészítjük a többi hozzávalót. (Így nem lesz büdös.)
  2. A hagymát és a répát apró kockákra vágjuk. A gyömbért és a fokhagymát lereszeljük, vagy nagyon apróra vágjuk, és a késsel összepréseljük. A karalábét átforgatjuk, hogy a citromos víz mindenhol érje.
  3. Egy edényben megolvasztjuk a zsírt, majd a répát és a hagymát pár perc alatt megdinszteljük. Ha már jó, akkor gyorsan leszűrjük a karalábét egy szitán. Közben a hagymára adunk egy csipet sót és a curryt, majd felöntjük az alaplé felével. Erre jön a karalábé, majd újra az alaplé. Hozzádobunk egy babérlevelet, a fokhagymát, gyömbért, a karika lime-ot, majd lefedve addig pároljuk, míg meg nem puhul. (Attól függ mekkorák a kockák.)
  4. Ha puha, akkor kivesszük a citromhéjat (a rostok kiesnek belőle és belefőnek a lébe) és a babérlevelet, majd egy turmixban a tejfölt és a párolt zöldségek kb 1/3-át összeturmixoljuk. Visszaöntjük a többihez, kicsit összemelegítjük, majd lezárjuk. 
  5. Tálalásként vékonyra szeletelt csípős kolbász karikákat pirítsunk meg egy kis zsiradékon. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése