2015. május 25., hétfő

Fehér spárga pirított mandulával

Nagyon szeretem a spárgát, ennek ellenére emlékeim szerint ez az első fehér spárgás fogás, amit kóstoltam. A zöld "párját" azért is szeretem jobban, mert nem lehet nagyon mellényúlni, ellenben a fehérrel, ami sokkal könnyebben lesz fás, illetve ha nem jól szedik le vagy tárolják, akkor keserű is lehet. Ezzel az elkészítési móddal a spárga természetes íze dominál, hiszen nem akartam elnyomni semmilyen nehéz krémmel vagy mártással, inkább csak vajon átforgattam az egészet. A pirított mandula zseniális a tetején, és a petrezselyem is jól illik hozzá. Ez az adag két mini előételre elegendő (vagy egy személyre köretnek), az újonnan vásárolt cuki kis tálkáimat szerettem volna felavatni vele.



Hozzávalók (2 előétel)

- 6 spárga (fehér)
- 1 evőkanál vaj
- kevés olívaolaj
- 1 gerezd fokhagyma
- só, bors
- pár szál petrezselyem apróra vágva
- 1 evőkanál hámozott szeletelt mandula
- pár csepp citromlé

Elkészítés


  1. A spárgát zöldséghámozóval meghámozzuk, penne méretű hasábokra vágjuk.
  2. A mandulát száraz serpenyőben megpirítjuk. Vigyázni kell rá, mert hamar meg tud égni! Ha kész egy kistányérra kitesszük.
  3. A vajat és egy kevés olívaolajat felolvasztunk ugyanabban serpenyőben, majd beletesszük a spárgát és megpirítjuk. Ha már majdnem jó, hozzádobjuk az apróra vágott fokhagymát. Sózzuk, borsozzuk. A spárgát ha kész kitesszük egy tálra.
  4. A citromlét és az aprított petrezselymet kikeverjük, sózzuk, borsozzuk egy kicsit, majd a serpenyőben maradt vajas szaftot hozzáöntjük. Ez a mártás.
  5. Az összeállítás: a spárgára kanalazzuk a mártást (öntetet?) és megszórjuk pirított mandulával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése